Konkurs pt. „Poznajemy Senat Rzeczypospolitej Polskiej”
- Szczegóły
- Administrator
Wzorem ubiegłego roku Kancelaria Senatu przy współpracy z biurami senatorskimi organizuje konkursu „Poznajemy Senat Rzeczypospolitej Polskiej” pod patronatem marszałka Senatu RP.
Głównym celem turnieju jest popularyzowanie wiedzy na temat historii i funkcjonowania Senatu RP poprzez poszerzanie wiedzy o roli i znaczeniu Senatu RP w polskim systemie konstytucyjnym. W demokracji konstytucyjnej dwuizbowość ma istotne znaczenie ustrojowe. Pozwala na konsekwentne przestrzeganie zasady podziału i równowagi władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej. Jej celem jest ochrona praw jednostki przed niebezpieczeństwami wynikającymi z koncentracji władzy. Historia polskiego parlamentaryzmu pozwala dostrzec powiązanie między dwuizbowością parlamentu a suwerennością państwa w jej tradycyjnym rozumieniu, co miało wpływ na przywrócenie Senatu zarówno po odzyskaniu niepodległości przez Polskę w 1918 r., jak i w ramach reform ustrojowych zapoczątkowanych w 1989 r.
Warsztaty z tworzenia serwisów internetowych
- Szczegóły
- Ewa Boryca
Uczniowie klasy drugiej technikum kształcący się w zawodach technik informatyk i technik mechatronik uczestniczyli w warsztatach z tworzenia serwisów internetowych. Zajęcia zostały zorganizowane w ramach współpracy naszej szkoły z Wyższą Szkołą Technologii Informatycznych w Katowicach w ramach kontynuacji projektu „Misja wiedza – warsztaty edukacyjne dla młodzieży”, którego celem jest podniesienie kompetencji młodzieży we współpracy z podmiotami działającymi na rzecz edukacji. Uczestnicy warsztatów zgłębiali zagadnienia dotyczące HTML5 oraz CSS, poznawali podstawowe znaczniki html, wykorzystywali je do zbudowania prostych stron www, a następnie obudowywali te strony stylami css. Kaskadowe arkusze stylów CSS wykorzystywali do sformatowania podstawowych elementów, formatowania czcionki, dodawania tła, formatowania listy oraz hiperłącza.
Medyk 2024
- Szczegóły
- Ewa Boryca
Na zaproszenie Dyrekcji Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Województwa Śląskiego w Katowicach (Medyk Katowice) grupa uczniów naszej szkoły wraz z doradcą zawodowym uczestniczyła w Dniu Otwartym CKZiU. Wydarzenia towarzyszące rozpoczęła konferencja poświęcona przyszłości branży medycznej i zawodom, w których kształci Medyk. Następnie uczniowie wraz ze swoimi starszymi kolegami, słuchaczami Medyka, zwiedzali pracownie Centrum, w których kształci się przyszłych techników usług kosmetycznych, techników elektroradiologów, techników farmaceutycznych, techników dentystycznych, techników masażystów, techników sterylizacji medycznej, asystentów stomatologicznych, higienistki stomatologiczne, opiekunów medycznych. Specjaliści, jednocześnie wykładowcy Centrum, opowiadali o każdym z zawodów, wyjaśniając ich specyfikę. Bogaty i ciekawy program dnia spotkał się z dużym zainteresowaniem młodzieży, był doskonałą okazją do poznania ciekawych zawodów branży medycznej i być może będzie inspiracją na przyszłość.
„I warto mieć marzenia, doczekać ich spełnienia!” – XI Festiwal Meritum Wizji rozstrzygnięty!
- Szczegóły
- Ksenia Hadryan
XI Festiwal Meritum Wizji za nami. Przypominamy, że tegoroczny Festiwal Meritum Wizji – adresowany do uczniów klas piątych, szóstych, siódmych i ósmych szkół podstawowych z Siemianowic Śląskich i miast sąsiednich – składał się z Konkursu recytatorskiego poezji/prozy polskiej i obcojęzycznej, Konkursu piosenki polskiej i obcojęzycznej, Konkursu literackiego na wiersz lub opowiadanie oraz Konkursu filmowego. Motywem przewodnim festiwalowych konkursów był temat: „I warto mieć marzenia, doczekać ich spełnienia!” – „Marzenia”, „Dreams”, „Träume”, „Sueños”, „Les Rêves”, „Meчты”, „Мрії”.
Konkurs “Przedsiębiorcze Nastolatki”
- Szczegóły
- Administrator
Konkurs skierowany jest do szkół ponadpodstawowych i polega na realizacji przez uczniów max. 3-minutowego filmu, promującego przedsiębiorczość oraz odkrywanie i rozwijanie predyspozycji nastolatków do świadomego wyboru ścieżki dalszej edukacji i podejmowania trafnych decyzji, dotyczących wykonywanego zawodu lub rozpoczęcia działalności gospodarczej. Filmy mogą pokazywać i zachęcać do podejmowania przez młodzież odpłatnych zajęć, w czasie wolnym od nauki.
Uczestnikami konkursu mogą być zespoły projektowe uczniów pod kierownictwem opiekuna (nauczyciela), przy czym uczestnicy muszą być uczniami tej samej szkoły. Każdą szkołę może reprezentować jeden zespół.